Για τη συγκλονιστική αυτή παράσταση , η οποία στα τρία χρόνια που ανεβαίνει σαρώνει διακρίσεις, βραβεία και εξαιρετικά κολακευτικές κριτικές, μίλησε στην ενημερωτική εκπομπή του Νοva 93,1 ο σκηνοθέτης της παράστασης Βαγγέλης Λάσκαρης.
Την Τρίτη 14 Μαίου για ΔΥΟ παραστάσεις στις 19:00 & 21:15 στην Καπναποθήκη της ΦΕΞ.
Με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, βασισμένος στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, συνεχίζει την σαρωτική του πορεία για 3η χρονιά.
Η παράσταση «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή» τιμήθηκε 2 φορές με 1ο Βραβείο Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της Ράνιας Σχίζας, από τα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης που διοργανώνει η Kulturosupa.gr (2023) και από τα Βραβεία Κοινού του All4fun (2023). Πήρε το 2ο Βραβείο Καλύτερης Θεατρικής Παράστασης στα Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης που διοργανώνει η Kulturosupa.gr (2023) ενώ επίσης ήταν υποψήφια για το Βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Κειμένου στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης που διοργανώνει η Kulturosupa.gr (2023), υποψήφια για το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Νεοελληνικού Έργου από τα Βραβεία Κοινού του All4fun (2022) και 2 φορές υποψήφια για Βραβείο Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής, στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης που διοργανώνει η Kulturosupa.gr (2023) και στα Βραβεία Κοινού του All4fun (2022).
Υπόθεση
Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μητέρα του σπουδαίου μεταπολεμικού λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή, υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν.
«Η μάνα αυτουνού». Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. «Ο γιος αυτηνής», ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως «δολοφονείται» σ’ αυτόν τον κόσμο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
«Η μάνα αυτουνού», από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του. Το «Τρίτο Στεφάνι». Που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι» ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.
Ακούστε τη συνέντευξη.